A Burberry márkáról: Londoni legenda a divatvilágban

Burberry márka divatüzlete
Facebook
LinkedIn

A brit luxus, a csúcsminőség és az időtlen dizájn szinonimája. A Burberry divatház korántsem csak ikonikus kabátok és jellegzetes kockás minták. Az évtizedek során a londoni legenda szó szerint zászlóshajóvá vált a divat világában, és kínálatát bővítette parfümökkel és divatkiegészítőkkel, beleértve az órákat és ékszereket. Bemutatjuk a Burberry márkát a szerény kezdetektől, az első outdooros ruházati bolttól, egészen a jelenlegi globális divat gigász státuszáig.

A cikk tartalma

Burberry: Több mint divat márka

A Burberry egy globális luxusdivatház, több mint 150 éves örökséggel. Termékei fokozatosan a brit luxus és az időtlen elegancia szó szinonimájává váltak. A divat világában a „Burberry” olyan kifejezés, amely nem szorul különösebb bemutatásra. A márka nemcsak nyíltan fogadja az újításokat, hanem az egyik vezetőként meghatározza azok irányát.

A cég székhelye Londonban van, gyártóüzemei ​​pedig Nagy-Britanniában és Olaszországban találhatók. Ruházatot tervez és forgalmaz, beleértve a legendás trench kabátokat, bőr kiegészítőket, cipőket és egyéb divatos kiegészítőket, például szemüvegeket, órákat, ékszereket és parfümöket. A finom brit különcségek fokozatos megújítása mellett a márka arra is törekszik, hogy a luxusdivat egyensúlyban legyen a bolygónkhoz való felelősségteljes hozzájárulással. Proaktívan részt vesz a fenntartható termelés területén.

Érdekességek a Burberry történelméből

A márkát a 21 éves, egykori ruhaipari tanonc, Thomas Burberry alapította 1856-ban Basingstoke-ban, az angliai Hampshire-ben. Itt nyitotta meg első outdooros felszerelésekkel, főleg esernyőkkel és kabátokkal foglalkozó üzletét. Célja volt olyan ruházatot gyártani, melyek védik az embereket a zord brit időjárástól.

A gabardin felfedezése forradalmasította az esőruházatot

Thomas Burberry igyekezete nem hagyott alább és már 1879-ben forradalmi felfedezést tett. Ő találta fel a gabardint – egy innovatív, sűrű szövésű pamutból készült anyagot, amely nemcsak vízálló, de légáteresztő is. Mivel az esőruházat akkoriban nehéz és kényelmetlen volt, a gabardine szó szerint forradalmasította azt, és biztosította a Burberry márka jövőbeli globális sikerének alapjait. Thomas 1888-ban szabadalmaztatta azt.

A gabardin világsikerei a Burberry márka műhelyéből

  • 1893: Fridtjof Nansen norvég sarkkutató Burberry gabardinruhát viselt az Északi-sarkkör felé vezető útján.
  • 1908: Edward Maitland repülős gabardin ruhadarabot viselt a Crystal Palace-ból Oroszországba tartó hőlégballonos repülésén..
  • 1924: George Mallory gabardinkabátot viselt, amikor megkísérelt felmászni a Mount Everestre.

A Burberry bemutatta a világnak a trench kabátot

A gabardin felkeltette a brit hadsereg figyelmét is és 1901-ben Burberry megvarrta első trench kabátját a katonák számára. Akkor még nem sejtette, hogy ez az ikonikus darab bekerül a divattörténelembe, és mindkét nem gardróbjában megtalálja helyét. E kabátot, mely gyorsan a funkcionális elegancia szimbólumává vált, 1924-ben szabadalmaztatta.

Egy másik a felfedezések sorában: Burberry tartán

A trench kabátok népszerűsége összefügg a Burberry márka egy másik ikonjának – a Nova vagy Burberry Check néven is ismert tipikus tartán mintának a felfedezésével is. A híres homokszínű, fehér, piros és fekete kockás mintát eredetileg a Burberry használta kabátja bélésére. E minta szinte azonnal a luxus és az elegancia szimbólumává vált, amelyet táskákra, nyakkendőkre, sálakra és ruhákra kezdtek használni.

Burberry márka terjeszkedése

A Burberry cég nem maradt le csak a vízálló kabátoknál és a kockás nyomatoknál. A 20. században, legnagyobb népszerűségének és fellendülésének éveiben rohamosan terjeszkedett a parfümök, kozmetikumok, cipők és divatkiegészítők világába. Ma már a Burberry márkanév alatt találhat bőrárut, cipőt, gyönyörű ékszert és órát. A Burberrynek világszerte vannak fiókjai és butikjai, köztük luxusüzletek olyan rangos címeken, mint a londoni Bond Street és a New York-i Fifth Avenue.

Burberry táska

Burberry a film- és a popkultúra világában

A Burberry márka ruháit, kiegészítőit és ékszereit számos híres filmben láthatjuk, és számos híresség viseli. Az ikonikus Burberry trench kabát például a Casablanca vagy az Álom luxuskivitelben című filmekben szerepelt. Viselték nyomozók és kémek, de Audrey Hepburn is, aki ezáltal megnyitotta az ajtót a nők világába is. Kate Moss, Naomi Campbell és Emma Watson azok közé a sztárok közé tartoznak, akik nem titkolják vonzalmukat a Burberry márka iránt. 2016-ban a cég fennállásának 160. évfordulója alkalmából még egy karácsonyi témájú kisfilmet is forgattak, a The Tale of Thomas Burberry címmel.

Milyen a Burberry jelenlegi kollekciója

A Burberry jelenlegi kreatív igazgatója Daniel Lee, az olasz Bottega Veneta divatház korábbi igazgatója. Kollekciói a brit kultúrából merítenek ihletet. A klasszikus tompa színek és a föld színek tónusai érvényesülnek, új kifejezést adva az eredeti tartánnak. A Burberry termékek nyugodt eleganciát testesítenek meg, funkcionálisak és praktikusak. Gyakran hivatkozva a repülési örökségre. A részletek tökéletesen kidolgozottak és gyakran meglepőek.

A jelenlegi Burberry ékszereket összetett geometriai formák és bonyolult szinte pazar megjelenés jellemzi, de vannak finomabb időtálló darabok is. A kollekciókban gyűrűk, karkötők, nyakláncok és fülbevalók, vagy fülbevaló készletek találhatók. Népszerűek az összekapcsolt végtelen gyűrű- és a gyémánt alakú minták. Az ezüstnek gyönyörűen csiszolt felülete van, de az aranyozott darabok népszerűbbek.

Tetszett a cikk? Ne felejtse el megoszatni.

Facebook

LEGÚJABB CIKKEK